Vandaag bij thuiskomst waren de rubbers en de perslagers daar! Je raad het al de fiets is op stoeltje en ketting af. Het is goed om één en ander nog een keer langs te lopen of het echt vast is. Met name het ballenhoofdlager mag geen speling hebben.

Het resultaat tot nu toe en wat details. Oh ja, als je een boven stuur neemt, zoals wij, dan moet je echt wat meer buitenkabel nemen om uit te komen!

de veerrubbers: Romax, FIA 12-3, 14 7 904, 39/09/03RH, 33310,VE2. Gezien merk en vorm, kom ik tot de conclusie dat het gewone uitlaat ophang rubbers zijn. Het nummer is wel handig om te weten als je bij een uitlaatcentrale nieuwe rubbers wil kopen!

Echt veel zie je er niet van, maar neem het maar van mij aan: ze zitten er echt! DE PERSLAGERS! Voorzicht recht in het lagerhuis tikken met een hamer en een blokje hout. Daarna de bout er door en vastdraaien zodat de achterbrug zonder spelling kan bewegen. De moer met nylon gebruiken om de eerste moer te borgen. Eigelijk zou hier tussen ook nog de spaak moeten om de tyleenbuis op te hangen. Maar omdat ik voor het M5 spul hen gekozen, komt dat bij mij anders uit.

Terug

Verder